hatiku sedang berbunga-bunga.. ^_^

Assalamualaikum readers...

apakah yg menyebabkan hati aku berbunga-bunga setaman ni???

sebabnya aku sedang membaca dua buah novel yg sgt comel ini..hehehe

Ney Jeehan

penah dengar nama penulis ni??? CINTA BINTANG JATUH adalah novel hasil penulisan beliau


first time tgk cover novel ni, aku dah jatuh cinta dengan novel nih..hahahaha
sangat comel bukan??? Plot dia pun menarik dan sangat comel. walaupun novel ni cuma ada 224 muka surat ja,tapi jalan cerita dia mantap ( bagi aku la,kalau korang yang baca aku tak tau la korang suka ke tak..hehehe). Dengan watak lelakinya yg digambarkan ada iras-iras pelakon korea Jang Geun Suk, lagilah menambahkan keseronokkan novel ni..
Jalan cerita yg digarapkan pnulis ni agak berbeza dari pnulis-penulis yg lain. Hope korang dpt baca novel pendek ni..

Ehhhhhh..nanti dulu,ada lagi satu novel yang aku nk kongsi dengan korang..

" biar sesaat perasaan cinta itu datang,ia tetap perasaan yg sama buat selama-lamanya "
( novel-BUKAN KERANA SAYANG)- garapan penulis Amiza Anaz


aku beli novel ni sebab tertarik dengan kata-kata yg tertulis kat cover tu..hehehe..
memang aku selalu macam tu..aku cuma akan beli nvel kalau cover dia comel/cantik and bila nama hero dia sgt unik dan hensem..
kritiria pemilihan apakah yg aku gunakan ini??? hahaha..abaikan,asalkn aku bahagia ^_^

Novel ni!!!! ya novel yg comel ni mengisahkan tentang seorang gadis yg bernama Qaireena Asyikin. Kenapa dgn gadis ni???
Emmm..cik Qaireena ni ada sorang kakak yg bernama Qairun Annesa. Cik reena ni sepanjang hidup, dia tak penah pun bercinta..tapi takdir dah tetapkan yg dia ada berjumpa dengan seorang jejaka suatu hari nanti. Dan hari tersebut adalah sewaktu reena dlm bas untuk pulang ke kg di kuala kangsar. 
macam mana boleh jmpa dgn laki ni????

Dlm bas dia jmpa mamat ni..korang rasa sapa yg jadi jiran sebelah reena time kat dlm bas??
Of course la mamat ni..Mohd Johan Asmawi, sedap nama dia kan??
Nak dijadikan cerita, si reena ni pulak tertidur kat atas bahu mamat ni sebab terlalu penat..hahahaha..time ni la si Johan ni terpikat dengan reena si gadis yg sgt cepat menggelabah ..kikiki
Tapi satu disaster dah terjadi kat cik reena ni..lelaki yg dia dah mula syg dan cinta tiba-tiba disambar kakaknya sendiri..OMG!!! pasti hatinya sakit kan...

Dan demi mengubat hati yg pedih tu,dia bekerja di sebuah syarikat milik keluarga kawan baiknya, Nadia.
Dia seronok bekerja di situ dan sedikit sebanyak berjaya merawat hatinya yg pedih itu.
setelah 4 tahun bkerja,tetiba Tuan Malik,pemilik syarikat itu diserang sakit jantung dan terpaksa menyerahkan syarikatnya itu dibawah penjagaan anak lelakinya En. Kamil Ihsan..bermulalah lagi satu penderitaan reena bila bkerja dibawah bos yg garang seperti En.Kamil itu.

time-time macam ni plak parent dia ni suruh dia khwin dengan Johan..ya Johan si abang iparnya itu yg dulunya pernah menjadi kekasihnya dan diambil oleh kakaknya.
Ohhhh..mcm mna nk khwin dgn mamat yg pernah buat hati dia berdarah????

Untuk mengetahui cerita yg selebihnya aku sarankan korang baca sendiri...belilah novel ni. Beli jgn tak beli tau..^_^

that all..Bye!!!






1 comment:

  1. http://eyrrazerra.blogspot.com/2013/04/segmen-cerita-saya-paling-ohsem-by.html

    Mari join segmen yang Eyrra buat ni... Jom menjadi pengarah filem dalam segmen Eyrra ni.. Buat entry yang ringkas n padat jalan ceritanya... Mari mari mencuba... siapa kah cerita yang paling ohsem antara-antara blogger yang join segmen Eyrra ni...

    ReplyDelete